Κέλλας: Ο χώρος της Ειδικής Αγωγής καθρέφτης του κράτους

Κέλλας: Ο χώρος της Ειδικής Αγωγής καθρέφτης του κράτους

 «Είναι γνωστό σε όλους σας, πως οποιοσδήποτε αναλαμβάνει μια θέση ευθύνης θεωρεί σχεδόν υποχρέωσή του να κάνει και μια δήλωση συμπάθειας, υποστήριξης, αναβάθμισης, πρώτης προτεραιότητας της ειδικής αγωγής. Δυστυχώς συχνά αυτές οι δηλώσεις δεν εξελίσσονται σε αντίστοιχες δράσεις προς την κατεύθυνση των δηλούμενων, γι’ αυτό και καλό είναι κανείς να δηλώνει λιγότερα και να κάνει περισσότερα.

Να κάνει δηλαδή, το ακριβώς αντίθετο από αυτό που πράττει συνειδητά η κυβέρνηση. Την παραποίηση της πραγματικότητας και την δημιουργία εντυπώσεων, μέσω επικοινωνιακών χειρισμών». 
Με αυτά τα λόγια, ξεκίνησε τον χαιρετισμό του, στο  8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής Αγωγής, ο Αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας.

Ο Λαρισαίος βουλευτής, αναφερόμενος επιγραμματικά στους στόχους της Νέας Δημοκρατίας για τον εύθραυστο χώρο της Παιδείας, επεσήμανε: 
«Κοινός στόχος όλων των στελεχών στον Τομέα Παιδείας της παράταξής μας, είναι να δώσουμε τη μάχη της προόδου, απαιτώντας να σταματήσει η οπισθοδρόμηση και η αποδόμηση των θεμελιακών αρχών της εκπαίδευσης, που προωθεί η σημερινή Κυβέρνηση. Κοινός μας στόχος, το σχολείο του αύριο, ένα εκπαιδευτικό σύστημα ανοιχτών οριζόντων, ένα σύγχρονο Πανεπιστήμιο, συνδεδεμένο με την αγορά». 

Ενώ σχετικά με τον χώρο της Ειδικής Αγωγής, ο αναπληρωτής Τομεάρχης Παιδείας, τόνισε: 
«Ο χώρος της ειδικής αγωγής ή μάλλον της ειδικής εκπαίδευσης, για να το εναρμονίσουμε με τον διεθνή όρο special education, δεν προσφέρεται για πολιτικές, κομματικές ή άλλες αντιπαραθέσεις, διότι αυτό που διακυβεύεται είναι όχι η ισότιμη εκπαίδευση και η αξιοπρέπεια των ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά η αξιοπρέπεια, η συνέπεια και ο πολιτισμός του πολιτικού συστήματος και της κοινωνίας γενικότερα.
Σίγουρα υπάρχουν θέματα τα οποία απαιτούν να τα δούμε σε βάθος και από όλες τις πλευρές, όπως η παράλληλη στήριξη και βέβαια το μείζον θέμα της ένταξης, της ενσωμάτωσης, της συμπερίληψης και της συνεκπαίδευσης. Αυτό όμως δεν γίνεται με ρύθμιση μιας τροπολογίας μιας παραγράφου, που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα τμήματα ένταξης και από τον ιδιαίτερο χώρο παρέμβασης βάζουμε τον εκπαιδευτικό μέσα στην τάξη, αλλά με ένα συνολικό, ξεκάθαρο και στέρεο νομοθετικό έργο και κυρίως με αλλαγή νοοτροπιών και υποδομών όχι τόσο της ειδικής όσο της γενικής εκπαίδευσης».
Ασκώντας δε, δριμεία κριτική στην Κυβερνητική πολιτική στον χώρο της Παιδείας, σχολίασε: 
«Οι ιδεοληπτικές αγκυλώσεις των κυβερνώντων, σε συνδυασμό με την γενικότερη απόφασή τους για δημιουργία συνθηκών προπαγάνδας και εντυπώσεων σε όλους τους τομείς, αποτελούν εύφλεκτη ύλη για έναν τόσο ευαίσθητο χώρο, όπως αυτός της εκπαίδευσης. Τα πρώτα αποτελέσματα της πολιτικής αυτής, βιώνουν όλοι όσοι εμπλέκονται με την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, βλέποντας το πισωγύρισμα σε δεκαετίες που δεν έχουν καμία σχέση με την σημερινή εποχή». 
Ο Λαρισαίος πολιτικός, τέλος, αφού ευχαρίστησε τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Ειδικής Αγωγής για την πρόσκληση, ευχήθηκε καλή επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου, αναμένοντας τα πορίσματά του με ενδιαφέρον, για μια γόνιμη και εποικοδομητική συνεργασία.