Κέλλας σε Γαβρόγλου: Δυσλειτουργία στη διαδικασία αποσπάσεων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό

Δευ, 19/06/2017 - 20:51 / Tags: Κέλλας, Γαβρόγλου, Εκπαιδευτικοί
Κέλλας σε Γαβρόγλου: Δυσλειτουργία στη διαδικασία αποσπάσεων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό

Το θέμα “της πρωτοφανούς δυσλειτουργίας στη διαδικασία αποσπάσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία του εξωτερικού”, φέρνει στη βουλή με ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, κ. Κώστα Γαβρόγλου, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, επισημαίνοντας μάλιστα τη δικαιολογημένη αναστάτωση που έχει προκληθεί τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα του εξωτερικού, όσο και στην ελληνική διασπορά.
Συγκεκριμένα, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναφέρεται “στην πρόσφατη υπουργική απόφαση (Φ821/85747/Η2/1888-31.052017) που καθορίζει τη διαδικασία αποσπάσεων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό”, υποστηρίζοντας πως  “με τις διατάξεις που εισάγει, επιχειρείται η αποψίλωση των σχολείων από έμπειρους εκπαιδευτικούς και απειλείται να οδηγηθεί η εκπαίδευση των ομογενών μαθητών σε πρωτοφανή μαρασμό”.
“Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη στην εκπαιδευτική κοινότητα”, συνεχίζει ο Λαρισαίος πολιτικός, “όπως καταγγέλλει, μάλιστα, με επιστολή του το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας, είναι ότι το Υπουργείο παιδείας επιμένει στην πολιτική του αποκλεισμού από τις αποσπάσεις στο εξωτερικό όσων από τους εκπαιδευτικούς έχουν συμπληρώσει πενταετή υπηρεσία στο εξωτερικό και - παρά το γεγονός πως επιθυμούν να υπηρετήσουν λαμβάνοντας αποκλειστικά τις τακτικές τους αποδοχές- προτάσσει την ίδια στιγμή στις λίστες όσους εκπαιδευτικούς αιτούνται απόσπασης με επιμίσθιο. Ειδικότερα, στο άρθρο 2 παρ. 7 της εν λόγω υπουργικής απόφασης, γίνεται αναφορά στο διαχωρισμό  των υποψηφίων εκπαιδευτικών προς απόσπαση στο εξωτερικό αποκλειστικά με βάση τη γλωσσομάθεια, χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για πίνακες με και χωρίς επιμίσθιο. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ακόμα και για τις νέες αποσπάσεις όσοι θα αιτηθούν να αποσπαστούν λαμβάνοντας αποκλειστικά τις τακτικές τους αποδοχές δεν θα προηγούνται στους αξιολογικούς πίνακες, με αποτέλεσμα το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών που θα αποσπώνται στο εξής να λαμβάνει επιμίσθιο”.
Εξάλλου, όπως επισημαίνει  “η ανωτέρω πολιτική επιλογή σε συνδυασμό με το διαρκώς μειούμενο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών να αποσπαστούν στο εξωτερικό, έχει σαν αποτέλεσμα την ύπαρξη τραγικών ελλείψεων σε βασικές ειδικότητες εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια πρωτίστως εκπαίδευση, σε σημείο μάλιστα που όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, τα σχολεία να παρουσιάζουν εικόνα διάλυσης και υποβάθμισης”.
Τέλος, σύμφωνα πάντα με την επιστολή διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών “το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι η πολιτική του θα δημιουργήσει κενά που δύσκολα θα καλυφθούν, επιχειρεί να προχωρήσει σε έμμεση και μόνιμη προσαύξηση ωραρίου χωρίς αποζημίωση ορίζοντας στο άρθρο 7 της τελευταίας Υ.Α. ότι το ωράριο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στο εξωτερικό δύναται να προσαυξηθεί έως και 3 ώρες με απόφαση του οικείου Συντονιστή εκπαίδευσης”.
Αναλυτικά τα ερωτήματα του Λαρισαίου βουλευτή στον Υπουργό Παιδείας:
1.    Προτίθεστε, σεβόμενος τις αρχές της χρηστής διοίκησης και της ορθολογικής διαχείρισης των δαπανών του οικονομικού προϋπολογισμού, να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ανάκλησης της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης, προκειμένου να αναθεωρηθεί η διαδικασία των αποσπάσεων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό δίνοντας τη δυνατότητα αποσπάσεων πέραν της πενταετίας χωρίς επιμίσθιο;

2.    Προτίθεστε να επαναφέρετε σε ισχύ πάγια διάταξη προηγούμενων νομοθετημάτων για τη διαδικασία αποσπάσεων των εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, βάση της οποίας, «οι εκπαιδευτικοί κατατάσσονται σε δύο (2) πίνακες επιλογής, Α χωρίς επιμίσθιο και Β με επιμίσθιο, κατά χώρα, γλώσσα και κλάδο, με βάση τον συνολικό αριθμό μορίων που συγκεντρώνουν. Η επιλογή από τον πίνακα Β (απόσπαση με επιμίσθιο) πραγματοποιείται μετά από εξάντληση του πίνακα Α (απόσπαση χωρίς επιμίσθιο)» συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην εξοικονόμηση πόρων και την επαρκή στελέχωση των σχολικών μονάδων όλων των τύπων του εξωτερικού;

3.    Πώς θα αντιμετωπίσει η Κυβέρνηση το κοινωνικό πρόβλημα που θα δημιουργηθεί,  εάν δεν ανανεωθεί - πέραν της πενταετίας - η απόσπαση εκείνων των εκπαιδευτικών οι οποίοι υπηρετούν σε σχολεία του εξωτερικού και έχουν συνάψει γάμο με ομογενείς ή με αλλοδαπούς που είναι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού, όταν μάλιστα οι περισσότεροι από αυτούς έχουν και ανήλικα παιδιά;