O Κολλάτος στο Αναπτυξιακο Συνέδριο: Η Θεσσαλία της επόμενης ημέρας

Πέμ, 12/10/2017 - 20:18 / Tags: Κολλάτος, Αναπτυξιακο Συνέδριo
O Κολλάτος στο Αναπτυξιακο Συνέδριο: Η  Θεσσαλία της επόμενης ημέρας

Στην τοποθέτηση του ο δήμαρχος Τεμπών  μίλησε την δεύτερη ημέρα του συνεδρίου για το θέμα του κόμβου στον Πυργετό καθως και για τον προαστιακό σταθμό στην Ιτέα.  

Χαιρετίζω  και εγώ με τη σειρά μου την ειδική συνεδρία για τις υποδομές- τουρισμός -περιβάλλον και διαχείριση των υδάτινων πόρων στα πλαίσια της δεύτερης ημέρας του αναπτυξιακού συνεδρίου για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας.

Πριν λίγους μήνες εγκαινιάστηκε παρουσία του πρωθυπουργού της χώρας ίσως ενα από τα μεγαλύτερα έργα της σύγχρονης  ιστορία της Ελλάδας.
Η διάνοιξη των σηράγγων καθώς και η διέλευση εκτός της Κοιλάδας των Τεμπών είναι πια γεγονός .Για να μπορέσει όμως αυτό το μεγάλο έργο να δώσει προστιθέμενη αξία στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων Τεμπών και Αγιάς ,των παράλιων του Ν.Λάρισας ,της Κοιλάδας των Τεμπών ,των ορεινών διαμερισμάτων του Ολύμπου και του Κισσάβου θα πρέπει να κατασκευαστεί ολοκληρωμένος κόμβος στο ύψος του Πυργετού (Α/Κ Ραψάνης ) και όχι ημικόμβος που λειτουργεί σήμερα ,δίνοντας την δυνατότητα κάλυψης και εισόδου απο το βόρειο τμήμα του κλειστού αυτοκινητοδρόμου .
Πραγματικά τόσο με τις παρεμβάσεις των Δήμων, της Περιφέρειας , της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών συμπεριλήφθηκε στην σύμβαση παραχώρησης του Ιανουαρίου του 2017 η μελέτη και κατασκευή νέου έργου για την ολοκλήρωση του κόμβου. Οι μελέτες έχουν ανατεθεί  στην παραχωρησιούχο εταιρία  και έπρεπε να παραδοθούν τον περασμένο Αύγουστο στο Υπουργείο ενώ η κατασκευή και συντήρηση του νέου έργου  ανήκει αποκλειστικά στο Δημόσιο και το αρμόδιο Υπουργείο.

Πρέπει κ.Υπουργέ να επισπευθεί αυτή διαδικασία για την ενεργό υψίστης σημασίας που θα βοηθήσει σημαντικά την ανάπτυξη και την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής.

Είναι λάθος η προσέγγιση της παραχωρησιούχο και της κοινοπραξίας που συνδέει την κατασκευή ολοκληρωμένου κόμβου  με την μετακίνηση των διοδίων από τον Πυργετό στα Τέμπη,και αυτό γιατί η διέλευση εντός της Κοιλάδας των Τεμπών  είναι η εναλλακτική διαδρομή του κλειστού αυτοκινητοδρόμου και αν η παραχωρησιούχος επικαλείται  διαφυγόντα έσοδα θα μπορούσαν αποτρεπτικά να λειτουργήσουν πλευρικά διόδια στο ύψος του  Πυργετού  που σε συνδυασμό με την απαγόρευση των οχημάτων βαρέως τύπου απο την Κοιλάδα και τους παραδρόμους λύνει το πρόβλημα .

Εξάλλου η κίνηση μέσα απο την Κοιλάδα αν εξαιρέσουμε το δίμηνο Ιουλίου -Αυγούστου ειναι μηδενική και αυτό θα αναδειχθεί σε ετήσια βάσει ,που απαξιώνει μόνο του σαν γεγονός την μετακίνηση των Διοδίων .

Έχω την αίσθηση ότι αυτή πρέπει να είναι η θέση μας κ. Υπουργέ τόσο για την ολοκλήρωση του, όσο και με την μετακίνηση των διοδίων.

Μία άλλη μεγάλη παρέμβαση που οφείλω να πω ότι δρομολογείται  από την πλευρά του Υπουργείου Μεταφορών- Υποδομών είναι η κατασκευή προαστιακού σταθμού (στάση) στην Ιτέα Τεμπών.
Σύμφωνα με την πληροφόρηση του Υπουργείου έχει ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική  αδειοδότηση .
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει ολοκληρώσει τις μελέτες  που απαιτούνται και απομένει η ένταξη του έργου στο γενικότερο σχεδιασμό του Υπουργείου σχετικά με το σιδηρόδρομο.

Θεωρούμε ότι η κατασκευή του έργου θα δώσει προστίθεμενη αξία στην ευρύτερη περιοχή αφενός εξυπηρετώντας τους δημότες μας και αφετέρου προσδίδοντας προσβασιμότητα και  μεγαλύτερη επισκεψιμότητα ,καθως η στάση του προαστιακού θα απέχει μόλις λίγα μέτρα απο την είσοδο του πολυθεματικού πάρκου της Κοιλάδας των Τεμπών.