Οκτωβρίου 19, 2018

Ο ρόλος της σωστής διατροφής στα παιδιά μας.

        Η Διατροφολόγος &, κα Άννα Γαρυφαλοπούλου,  συνομιλεί με τη συγγραφέα & παιδαγωγό κα Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου στη στήλη «Το Μαγικό Κλειδί για το Παιδί» για τη σωστή διατροφή & την αξία της στη διασφάλιση της υγεία των παιδιών μας  

Αγαπητή κα Γαρυφαλοπούλου πείτε μας ποιές είναι οι καλύτερες τροφές για να διασφαλίσουμε ισορροπημένη διατροφή για τα παιδιά μας ;Επειδή είμαστε υπεύθυνοι για τη σωστή διατροφή του παιδιού μας, υπάρχουν κάποιες τροφές που πρέπει να του μάθουμε να τις καταναλώνει & να της αγαπάει…Είναι δύσκολο για έναν γονέα να πείσει το παιδί του να τρέφεται υγιεινά. Το καθημερινό στρες, οι δουλειές και οι ευθύνες, αλλά και η επιμονή των παιδιών να ζητούν (νόστιμα αλλά) ανθυγιεινά σνακ, κάνει την δουλειά του γονιού να φαίνεται ακατόρθωτη. Το πρώτο βήμα που έχετε να κάνετε είναι να ανακαλύψετε ποιες είναι εκείνες οι τροφές που το παιδί σας πρέπει να καταναλώνει τακτικά. Έπειτα, πρέπει να γίνετε δημιουργικοί συνθέτοντας ευφάνταστες διατροφικές προτάσεις με τις τροφές αυτές …Κα Γαρυφαλοπούλου πόσο σημαντικό είναι να περιέχει η καθημερινή τους διατροφή αρκετά φρούτα? Όσο περισσότερα φρούτα δίνετε στα παιδιά σας, τόσο μεγαλύτερη ποικιλία θρεπτικών συστατικών θα λαμβάνουν. Τα μούρα, για παράδειγμα, είναι πλούσιες πηγές φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών. Το καρπούζι ενυδατώνει και περιέχει πολλές βιταμίνες. Αποφύγετε τα επεξεργασμένα σνακ με φρούτα, και δώστε στα παιδιά σας φρέσκα φρούτα.Πολλά παιδιά αντιπαθούν τα λαχανικά, επειδή η γεύση τους φαίνεται περίεργη, ή μπορεί να μην τους αρέσει η εμφάνισή τους Τι μας συμβουλεύατε να κάνουμε για να τα εντάξουν οι μικροί μας ήρωες στη διατροφή τους διασφαλίζοντας την καλύτερη υγεία τους?  Βοηθήστε το παιδί σας να αρχίζει να δοκιμάζει τουλάχιστον. Δοκιμάστε να τα κόψετε σε μικρά κομμάτια, να βουτήξετε τα λαχανικά σε νόστιμα dips και να πειραματιστείτε με μπαχαρικά που θα τους δώσουν ιδιαίτερη γεύση.Τα δημητριακά είναι ένα υπέροχο σνακ, ποια από αυτά θα ήταν καλύτερο να χρησιμοποιούμε? Αποφύγετε τα επεξεργασμένα δημητριακά του εμπορίου, και προτιμήστε ολικής άλεσης. Η βρώμη και η κινόα είναι εξαιρετικές επιλογές, και μπορείτε να εμπλουτίσετε το πρωινό του παιδιού σας με φρούτα και ξηρούς καρπούς για να το κάνετε ακόμα πιο χορταστικό. Γενικότερα πρέπει να είστε προσεκτικοί με τους υδατάνθρακες. Για παράδειγμα, αν θέλετε να κάνετε μακαρόνια, επιλέξτε μακαρόνια ολικής, και βράστε μόνο μισή μερίδα, γεμίζοντας το υπόλοιπο πιάτο με χορταστικά λαχανικά.Το ασβέστιο και η βιταμίνη D είναι αναγκαία για την ανάπτυξη δυνατών οστών των παιδιών μας, αλήθεια σε αυτή τη διατροφική ομάδα ποιοι είναι οι κίνδυνοι & τι οφείλουμε να γνωρίζουμε εμείς οι γονείς ?  Επιλέξτε γάλα χαμηλό σε κορεσμένα λιπαρά, χωρίς προσθήκες ζάχαρης, και που να περιέχει καλές ποσότητες πρωτεΐνης. Επίσης, μπορείτε να επιλέξετε γάλα από καρπούς, όπως το γάλα αμυγδάλου, αλλά με προσοχή. Αν το παιδί σας δεν ενθουσιάζεται με την γεύση του γάλατος, προσθέστε το μέσα σε ένα smoothie με φρούτα.Πόσο κρέας είναι επιτρεπτό να καταναλώνουν τα μικρά παιδιά εβδομαδιαίως ?Τα παιδιά μπορούν να προσλάβουν τις απαραίτητες ποσότητες πρωτεΐνης και σιδήρου χωρίς να χρειάζεται να τρώνε τακτικά κόκκινο κρέας. Τα πουλερικά είναι εξαιρετική πηγή, αρκεί να μην τα τηγανίζουμε. Μπορείτε να δώσετε στο παιδί σας να δοκιμάσει ψάρι, αλλά ίσως θα χρειαστεί να πειραματιστείτε αρκετά με είδη ψαριού και τρόπους μαγειρέματος μέχρι να βρείτε κάτι που αρέσει στο παιδί σας. Και, φυσικά, δεν ξεχνάμε ότι εξίσου καλές πηγές πρωτεΐνης είναι τα όσπρια και τα αυγά.Πως θα βρούμε αν η διατροφή του παιδιού μας περιέχει πολλά λιπαρά? Αν η διατροφή του παιδιού σας περιέχει επεξεργασμένα τρόφιμα, τότε οι πιθανότητες λένε πως λαμβάνει μεγάλες ποσότητες των λάθος λιπαρών. Χρειάζεται να εντάξετε στην διατροφή του μικρές δόσεις υγιεινών λιπαρών, που τα βρίσκουμε στους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους, στα ψάρια και στο ελαιόλαδο.

Επικοινωνία με τη στήλη μας ''Το Μαγικό κλειδί για το παιδί"-  στο τηλ 2410546568- 6972271968 & email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στα ακόλουθα στοιχεία

  info@postlarissa.gr

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων